+- +-

Nuorodos



+-Narystė

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

Varžybos


REGISTRUOTIS 
»

  

+-Statistika

Members
Total Members: 1312
Latest: Pechi_eopi
New This Month: 8
New This Week: 3
New Today: 3
Stats
Total Posts: 182065
Total Topics: 5331
Most Online Today: 54
Most Online Ever: 566
(2023.01.14-11:40:47)
Users Online
Members: 0
Guests: 44
Total: 44

Autorius Tema: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai  (Skaityta 1165056 kartus)

mazas

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2133
  • Karma: +9/-0
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2010 Įrašytas: 2012.03.04-19:14:46 »
panasu,kad vadinasi Rutiliuotas kvarcas,bet info apie ji lietuviu kalba nelabai yra.
Mano parašas...

Evaldas

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 728
  • Karma: +19/-0
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2011 Įrašytas: 2012.03.04-19:38:55 »
panasu,kad vadinasi Rutiliuotas kvarcas,bet info apie ji lietuviu kalba nelabai yra.
Ačiū, panašu, jog iš Kaziuko mugės gavau ne tą akmenį.... :'(
Tram pam pam

AirMegejas

  • Svečias
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2012 Įrašytas: 2012.03.06-20:38:38 »
Turiu gal kiek nestandartinį (ir galbūt kvailą) klausimą. Kaip supratau kad besisukant sraigtasparnio sraigtui pats sraigtasparnis išliktų stabilus, ant uodegos yra kitas sraigtas (mažinant/didinant jo apsukas reguliuojasi sraigtasparnio pasisukimas, ar ne taip supratau?). Jei ant uodegos sraigto nebūtų, pats sraigtasparnis suktųsi kartu su sraigtu (aišku daug lėčiau). O tai kaip šita sukimosi problema sprendžiama propeleriniuose lėktuvuose? Ar ta jėga lėktuvuose nėra tokia didelė, todėl jos nepaiso?
« Paskutinį kartą keitė: 2012.03.06-20:40:37 sukūrė AirMegejas »

b.rycka

  • Orinukas
  • Hero Member
  • *
  • Įrašai: 794
  • Karma: +7/-1
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2013 Įrašytas: 2012.03.06-22:44:20 »
Turiu gal kiek nestandartinį (ir galbūt kvailą) klausimą. Kaip supratau kad besisukant sraigtasparnio sraigtui pats sraigtasparnis išliktų stabilus, ant uodegos yra kitas sraigtas (mažinant/didinant jo apsukas reguliuojasi sraigtasparnio pasisukimas, ar ne taip supratau?). Jei ant uodegos sraigto nebūtų, pats sraigtasparnis suktųsi kartu su sraigtu (aišku daug lėčiau). O tai kaip šita sukimosi problema sprendžiama propeleriniuose lėktuvuose? Ar ta jėga lėktuvuose nėra tokia didelė, todėl jos nepaiso?
Pats paklausiai ir pats atsakei ;D
Jei lektuvui uzdetum tokio dydzio propeleri,koks pas sraigtasparni ir dar nupjautum lektuvo sparnus,manau lektuvas irgi suktus :D
Steyr LG 100 FT+NSD 10-50x60
Anschütz LG 380+VO Sagittarius 10-40x56

DeividoX

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 3294
  • Karma: +7/-1
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2014 Įrašytas: 2012.03.06-22:46:42 »
Turiu gal kiek nestandartinį (ir galbūt kvailą) klausimą. Kaip supratau kad besisukant sraigtasparnio sraigtui pats sraigtasparnis išliktų stabilus, ant uodegos yra kitas sraigtas (mažinant/didinant jo apsukas reguliuojasi sraigtasparnio pasisukimas, ar ne taip supratau?). Jei ant uodegos sraigto nebūtų, pats sraigtasparnis suktųsi kartu su sraigtu (aišku daug lėčiau). O tai kaip šita sukimosi problema sprendžiama propeleriniuose lėktuvuose? Ar ta jėga lėktuvuose nėra tokia didelė, todėl jos nepaiso?

Kiek zinau sraigtasparnyje didysis sraigtas su mazuoju sujugtas mechaniskai per reduktoriu, kardanu, o lektuvuose tai sukasi i priesingas puses  :-X
Ir kodėl taikliausias šuvis būna "nutrauktas" :)
FWB 300s, optikėlė NS N 8-32X60

zaltys

  • Sr. Member
  • ****
  • Įrašai: 382
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2015 Įrašytas: 2012.03.06-23:01:26 »
Turiu gal kiek nestandartinį (ir galbūt kvailą) klausimą. ....................

Primityviai trumpai paaiškinsiu. Sraigtasparnio sraigto darbinis plotas bei pačio sraigto masė kelesdešimt kartų didesnė nei lėktuvo sraigto.
Sraigtasparnį vertikaliai turi iškelti masyvus ir didelis sraigtas turintis didele inercija.
Vienmotorio lėktuvo pakilimui reikalingas gan nedidelis greitis, visa darbą atlieka sparnai. Sparnų naudingas plotas bei sparno forma kurios dėka susidaro slėgių skirtumai po sparnu ir virš sparno. Po sparnu aukštas slėgis, virš sparno žemas tokiu budu susidaro keliamoji jėga. Tokiam gremėzdiškui lėktuvui kaip AN-2 pakanka 60KM/h greičio, kad pakiltu nuo žemės. Tam pasitarnauja biplano sparnų konstrukcija, didelis naudingas sparnų plotas ir kompaktiška konstukcija. O propeleris palaiko kreiserini greitį reikalinga išlaikyti lėktuvą ore.
« Paskutinį kartą keitė: 2012.03.06-23:07:30 sukūrė zaltys »
Mano parašas...

jawistas

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 1670
  • Karma: +14/-0
  • Klaipėda/Kaunas
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2016 Įrašytas: 2012.03.07-01:04:12 »
Jei matuotum stovinčio ant žemės lėktuvo (kur propeleris ant nosies), su veikiančiu varikliu, ratų prispaudimo jėgas, arba sparnų galų padėtis vertikalės kryptimi, tai jos butų skirtingos. Kitaip sakant lėktuvą verstų ant vieno šono. Kas būna kai skrenda kolega labai gerai paaiškino, tas sukimas tampa nebereikšmingas. Dar gal padės įsivaizduot, kad propelerio menčių plokštumos neina per ašį, o sudaro kampą su ja ir traukos jėga ašies kryptimi didesnė nei momentas kuris turėtų sukti lėktuvą :) (Ištrinta)
« Paskutinį kartą keitė: 2012.03.08-00:00:04 sukūrė jawistas »
Login: jawistas
Password: satsiwaj
Sunku nepamėgint?
Iž38

AirMegejas

  • Svečias
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2017 Įrašytas: 2012.03.07-16:06:03 »
Ok, dėkui už atsakymus. O apie vieno sparno didesnį plotą teorijoj skaityt neteko  :-\

zaltys

  • Sr. Member
  • ****
  • Įrašai: 382
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2018 Įrašytas: 2012.03.07-20:10:07 »
........... O apie vieno sparno didesnį plotą teorijoj skaityt neteko  :-\

Senais tarybiniais laikais, man tokios teorijos dėstytojai ir instruktoriai tai pat nemokino. Skirtingi sparnų plotai, reškia skirtinga sparnų masė, gaunasi lėktuvo svorio centro disbalansas. Svorio centras lėktuvuose yra vienas iš pagrindinių parametrų užtikrinantis skrydžio stabilumą, bei saugumą.







« Paskutinį kartą keitė: 2012.03.07-20:11:42 sukūrė zaltys »
Mano parašas...

jawistas

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 1670
  • Karma: +14/-0
  • Klaipėda/Kaunas
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2019 Įrašytas: 2012.03.07-23:59:07 »
Gal aš truputį ir persistengiau besvaigdamas. Aš neteigiu kad taip yra, tiesiog meditacijos lygio pamastymas  :-\ Gal geriau pataisysiu aš tą dalį apie sparnus  ;D Beje, galbūt konstruojantys tuos putinukus galėtų kažką tiksliau pasakyt...
Login: jawistas
Password: satsiwaj
Sunku nepamėgint?
Iž38

Algirdas

  • Sr. Member
  • ****
  • Įrašai: 464
  • Karma: +1/-1
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2020 Įrašytas: 2012.03.08-18:35:09 »
Seip kiek pamenu tai sraigtasparnio variklio galingumas (to pachio svorio kelimui) yra keleta ar kaliolika kartu didesnis uz lektuvo, lektuvo propelerio ir sraigtasparnio menchiu ilgis labai nevienodas ir veikiamas daug didesniu iscetriniu jegu (manau tai ir yra pagrindas), jai kietai itvirtinsim propeleri tai lektuvas suksis apie variklio asi :).
:|

hadas

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 901
  • Karma: +5/-0
  • Vilnius
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2021 Įrašytas: 2012.03.09-09:40:44 »
Algirdai, ka turejai omeny, sakydamas "kietai"? siaip galvojat teisingai, bet pamirsot viena veiksni - pasipriesinimo jega. sraigtasparnio menciu ilgis, tuo paciu ir pavirsiaus plotas labai didelis (cia ir isgaunama keliamoji jega, kai ner sparnu), todel jo pasipriesinimas orui taip pat. cia ir gaunasi atoveiksmio jegos perdavimas nesisukanciam kunui. lektuvo propelerio ir jo mases santykis toks, kad aerodinamiskai si jega neturi itakos sukimo perdavimui.

abu aparatai turi propelerio atakos kampo reguliavimo mechanizma. kuo didesnis atakos kampas, tuo didesne keliamoji jega, BET atakos kampas NETURI virsyt kritines ribos, nes pasipriesinimo jega tampa didesne, nei keliamoji. menciu sukimosi greitis priklauso nuo ju ilgio. is geometrijos turetumet zinot apie lanko ilgi. mentes taskas esantis arciau asies centro, nubrezia mazesni lanka, nei taskas esantis mentes gale, tuo paciu zymiai skiriasi ir situ tasku santykinis greitis. yra judejimo greicio riba, prie kurios tam tikrame mentes taske dingsta aerodinaminis kelimo faktorius.

cia tik lasas visos teorijos ;)
Power paragliding. Apco Force, Sky100

Genijus

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2279
  • Karma: +6/-0
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2022 Įrašytas: 2012.03.09-20:49:12 »
Na jei pastebejot tai sraigtasparnis neturi sparnu. Jektuvas be ju irgi neisvengiamai imtu suktis apie savo asi... Turbut XF-11 modelio konstruktoriai taipat bijojo kad lektuvas nepradetu suktis  ;D  AVIATOR (2004) - The crash of the XF-11
Gamo STUTZEN+Iz-38c+QB78+FWB150

zaltys

  • Sr. Member
  • ****
  • Įrašai: 382
  • Karma: +1/-0
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2023 Įrašytas: 2012.03.09-22:02:18 »
Turiu klausimą, fizikam. Kaip apskaičiuoti realu radiatoriaus našumą kilovatvalandėmis. Žinau įtekančio ir ištekančio vandens temperatūra, tai pat naudingą radiatoriaus plotą? :-\
Mano parašas...

Lincas25

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 816
  • Karma: +7/-0
  • Panevėžys
    • Žiūrėti profilį
Re: Trumpi, su pneumatika nesusiję, klausimai
« Atsakymas #2024 Įrašytas: 2012.03.10-09:48:41 »
o kam tau to reikia? :o
gal cia esancios lenteles tau pagelbes
http://www.visaslabas.com/kainynas_radiatoriai
o siaip pirma karta girdziu, kad kazkas skaiciuotu radiatoriu nasuma kilovatvalandemis  :-[
PS. as ne fizikas, as spekuliantas :D
« Paskutinį kartą keitė: 2012.03.10-09:51:13 sukūrė Lincas25 »
tykiai book ir book budrus
Crosman 3576 gamyklinis
Crosman TR77 NPS + CenterPoint 4x32

 

+-Naujausi įrašai

Lietuvos FT ir HFT šaudymo į lauko taikinius varžybos(treniruočių formatu)bal.28 by Klisas
2024.04.22-10:21:41

Optikos pirkimas iš JAV by Mazylis
2024.04.20-22:29:08

Tolimatis Leica CRF 2400 by xatabyc
2024.04.20-13:37:09

Chronografas by xatabyc
2024.04.20-13:30:26

Europos HFT čempionatas, 6-8 September 2024 / Hungary / Debrecen by Aidas
2024.04.16-22:16:19

Varžybos Lenkijoje by Andzhejka
2024.04.12-23:39:27

Gamo CFX.4,5mm.PARDUOTAS by valakas
2024.04.12-19:56:29

Ieškau laikiklio 35mm diametro by Darenas
2024.04.09-09:25:47

Šaudykla Kaišiadoryse by www.vaidodazasvydis.lt
2024.04.07-19:00:50

Weihrauch 97k su Leapers 8-32 56 optika by liova
2024.04.05-11:51:32

Powered by EzPortal