+- +-

Nuorodos



+-Narystė

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

Varžybos


REGISTRUOTIS 
»

  

+-Statistika

Members
Total Members: 1312
Latest: Pechi_eopi
New This Month: 8
New This Week: 3
New Today: 2
Stats
Total Posts: 182064
Total Topics: 5330
Most Online Today: 64
Most Online Ever: 566
(2023.01.14-11:40:47)
Users Online
Members: 0
Guests: 46
Total: 46

Autorius Tema: Vartotojų teisių gynimas  (Skaityta 66482 kartus)

Audrius

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2801
  • Karma: +64/-3
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Vartotojų teisių gynimas
« Įrašytas: 2016.03.30-17:47:49 »
Noriu užvesti diskusiją dėl vartotojų teisių  gynimo padėties ir galimybių Lietuvoje.
Turbūt visi  kasdien ar beveik kasdien esame pirkėjai, vartotojai.  Kokias turime teise ir ar jos nepažeidžiamos? Ar giname pažeistas teise?  O gal atsiras tarp mūsų ir  pardavėjų? Gali gautis visai smagi diskusija.
Pats pradedu kaupti patirtį šioje srityje, tad būtinai pasidalinsiu savo žiniomis.
Kartais šaudau, kartais meistrauju. Audrius (Murka)

zalias7

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2620
  • Karma: +51/-20
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #1 Įrašytas: 2016.03.30-19:22:21 »
Pagal ES taisykles visada turite teisę į nemokamą, ne trumpiau nei 2 metus galiojančią garantiją.

t.y. kai raso garantija 1 metai ar senukai kokiam sh.. 6 men. visa tai nesamone , imat ir nesat atgal, viska priima ir keicia.  Ir tai reikia daryt, kad maziau shlamsto pardavinetu :)

Audrius

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2801
  • Karma: +64/-3
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #2 Įrašytas: 2016.03.30-20:44:52 »
Visiškai pritariu Žaliui: minimalus garantijos terminas apibrėžtas CK 6.338 str. 2 d. , tai yra, 2 metai nuo daikto perdavimo pirkėjui ir pardavėjas jo mažinti negali. Šis terminas pirkimo - pardavimo sutartyje gali būti numatytas ir ilgesnis, bet jokiu būdu ne mažesnis.
CK 6.362 str. 1 d. numato 14 d. terminą  keisti prekę - ši  teisė  nesiejama su daikto trūkumu, t.y. pirkėjas neprivalo pasiaiškinti prieš pardavėją, nurodyti daikto gedimus ar trūkumus ir, tiesiog- nepatinka.
Yra konkreti byla 3K-3-252/2013: pirkėjas prieš skytech.lt. Aukščiausias teismas palaikė pirkėją ir labai aiškiai išdėstė terminus.
« Paskutinį kartą keitė: 2016.03.31-08:23:19 sukūrė Audrius »
Kartais šaudau, kartais meistrauju. Audrius (Murka)

J2

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 1720
  • Karma: +17/-0
  • nuobodus kaimietis :)
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #3 Įrašytas: 2016.03.30-20:45:49 »
Turiu patirtį savo teisių apgynime su buvusiu Snoro lizingu, kai jie baiginėjo savo veiklą. Tuo metu pirkau kažkokias prekes lizingu ir buvau pasidaręs automatinį mokėjimą į jų nurodytą sąskaitą. Kai jiems atėjo liūdnos dienos, sąskaitą užblokavo ir pavedimai nenuėjo. Po pusmečio "prabudo", atsiuntė grasinimus + paskaičiavo delspinigius. Bandžiau aiškintis, važiavau į Vilnių, bet man labai arogantiškai buvo paaiškinta, jog "vistiek turėsit sumokėti", bet jie nežinojo su kuo turi reikalų  ;D. Aš surašiau raštą chronologine tvarka tiesiai Snoro lizingui, su kopija vartotojų teisėm ir kopija centriniam bankui.
Po savaitės gavau atsakymą iš vartotojų teisių, aišku buvo prirašyta daug beletristikos, remiantis kažkokiais ten įstatymais jie pranešė, kad Snorui rekomendavo susitarti su manim geranoriškai. Po to atėjo laiškas iš centrinio banko, kur taip pat buvo nurodyta, kad rekomendavo su manim susitarti taikiai. Na ir finale atėjo laiškas iš Snoro lizingo, kuris vienu sakiniu parašė, jog sutinka man neskaičiuoti jokių netesybų ir mandagiai paprašė atlikti eilinius mokėjimus :).
Šiaip priklauso nuo situacijos, bet jeigu akivaizdžiai prekės ar paslaugos tiekėjas p*sa protą, aš ramiu veidu išklausau ir pasinaudoju savo teisėm.
Žmonai irgi buvo, kai buvę darbdaviai sugalvojo atleisti iš darbo ir nesumokėti atlyginimo. Ji irgi pasinaudojo savo teisėm ir gavo dviejų atlyginimų dydžio sumą. Nuskambėjo per visą rajoną, ne ant tų pataikė  ;D 8)
Plastiko (PP) virinimas, nestandartiniai gaminiai.
www.tomika.lt
860612293

berazumijus

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 10271
  • Karma: +22/-4
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #4 Įrašytas: 2016.03.31-08:39:00 »
Galiu pridurt, kad vartotoju teises tikrai ginamos. Paciam yra teke turet reikalu su mezonu, atrodo beviltiska valdiska kontora... problema buvo specifine ir paprastas vartotojas turbut nebutu ir suprates. nusibodo man tiem ju "specialistam" aiskint kas pas juos negerai, nieko daug nesigincyjas surasiau labai baisu laiska vartotoju teisem, po 2 dienu patys mezoncikai paskambyjo ir pasiule nutraukt sutarti (to ir siekiau). po keliu valandu paskambyjo is teisiu irpasiteiravo ar viskas gerai ar sutarem. tuo ir baiges.
mano nuomone yra asmenine ir ji gali but neteisinga

Fedia

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2107
  • Karma: +9/-1
    • Žiūrėti profilį
    • HFT
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #5 Įrašytas: 2016.03.31-08:52:13 »
Panašiai man buvo kai Tele-2 per savo žioplumą man norėjo virš 100lt sąskaita įpaišyti. Situacija tokia,kad baigėsi mano interneto limitas ir pradėjo eiti mokamai MB (kurių įkainis gerokai padidintas) ko pasekoje,mėnesio gale parėjo riebi sąskaitėlė. Nuėjau į saloną pradėjo aiškint kad pats neseku kiek sunaudoju ir t.t. Nors jų pačių puslapy aiškiai parašyta kad ateina įspėjančios žinutės kada baigiasi MB. Tada prasidėjo skambinėjimas,po gal 3 skambučiu ir gero mėnesio atsiprašė ir anuliavo skolą.
Analogiškai po metų atėjo vėl laiškas iš Tele-2 kad esu jiems skolingas nuo 2012m apie 80eu ir man skaičiuojami delspinigiai. paskmabinau aiškintis,sako turėjau sutarty kurią nutraukiau ankščiau laiko ir man dabar reik susimoket už kažkokius skambučius į užsienį. Paprašiau įrodymu,išklotinės sutarties kopijos ir t.t. ir kol negausu nei cento nemokesiu. tai užregistravo kžkokiam savo skyriuje tyrimui ir po 2 mėnesių paskambino ir atsiprašė,psirodo jokios skolos nebuvo ir viskas buvo sumokėta.
Padariau išvada kad arba jie ieško durniu kad užsidirbt papildomai,arba jie patys durniai ir darbuotojai nekompetentingi. Dar ir drauge išdūrė ant 40lt,bet toji nėjo aiškintis ir sumokėjo...

O,kas liečia garantijas tai,nežinojau kad privalo būti tokia ilga,bet pvz kokia Norfa kokiam mikseriui irgi privalo suteikt 2m garantija? nes būna pasakyta kad tik 6mėn. o,ir kai žinot kokiom prekėm privalo būti suteikta?
Ne viskas auksas,kas auksu ziba ;)QB-78 HJB 3-9x32<br>Skype: Fedes1

Audrius

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2801
  • Karma: +64/-3
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #6 Įrašytas: 2016.03.31-09:33:52 »
Mano atvejai susiję su nekokybiškų mobiliojo ryšio telefonų Samsung įsigijimu.
1)  UAB "Novanet" t.y. "Fortake" Kaune, Savanorių pr. 214 pirkau Samsung gS 3 mini. Sugedo 1 kartą praėjus 4 mėn.- taisiau (sudėtingi litavimo darbai), sugedo 2- taisiau (pagrindinės plokštės keitimas), sugedo 3 kartą- susirinkau visus popierius ir nunešiau į parduotuvę- turėkit ir grąžinkit pinigus. Mane gražiai priėmė, maloniai,  davė pasirašyti popieriuką, "pirma patikrins servisas, o tada jums pervesime pinigus į sąskaitą, važiuoti į kauną nereikės". Bendravau su Julium Gyliu (jei susidursit su juo, atsargiai - puikiai meluoja...) Po savaitės paskambina - sutaisėm, gali pasiimti. KĄ????? Aš gi prašiau  grąžinti pinigus. Žvengia į akis- dabar post faktum, rašto juk nepalikai... Skundžiau Vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Atminkit, valdiška įstaiga dirba valdiškai... Fortakas parašė, kad aš pirma prašiau suremontuoti, o paskui tik raštu prašiau pakeisti.. Ir prakišau. Dabar baiginėju ieškinį teismui.
Moralas: yra problema, susirašot RAŠTĄ ir pateikiat pardavėjui, būtinai du egzempliorius, kad ant antro uždėtų gavimo antspaudą ir pasirašytų, nurodytų gavimo datą. 
Iš šio reikalo turiu minusą virš 150 eur vien už telefoną.

2) rde.lt žmonai pirkom samsung s5 neo, dar vadybininkė įkalbėjo nusipirkti papildomą garantiją. Viso apie 400.  Po mėnesio jis pradėjo "kliurksėti". Įdedu nuorodą: https://m.youtube.com/watch?v=VUATFfC7eIY
 Pridaviau remontui - pakeitė kažkokias dvi detales. Atsiėmiau ir jis toliau kliurksi... Tada su raštu išsiunčiau telefoną į rde, reikalaudama grąžinti pinigus arba pakeisti telefoną (kad jiems būtų lengviau suprasti gedimo pobūdį, pridėjau video). Reakcija- 0. Skambinėjau, atsakymas- pranešime vėliau. Taip ir negavau jokio atsakymo. Kreipiausi į Vartotojų teisiu apsaugos tarnybą. Tada pradėjo skambinėti iš rde ir įrodinėti, kad jokio gedimo nėra. Chamai kaip ir fortake...
Nei telefono, nei pinigų nuo 2015 m gruodžio vidurio.

Va, tokie reikalai.  Turiu norą su šiais atvejais pasiekti  LAT.
 Prieš perkant siūlau pasidomėti  informacija apie pardavėjus. Aptikau puslapį rekvizitai.lt- aišku, kai jau įklimpau:)
Viešinimas irgi yra tam tikras ginklas ir tokie verslininkėliai turi būti nubausti vien tuo, kad pas juos neperkama.
http://rekvizitai.vz.lt/imone/mk_trade_lt/atsiliepimai/
http://rekvizitai.vz.lt/imone/uab_novanet/atsiliepimai/


Kartais šaudau, kartais meistrauju. Audrius (Murka)

Audrius

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2801
  • Karma: +64/-3
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #7 Įrašytas: 2016.03.31-09:46:47 »
O,kas liečia garantijas tai,nežinojau kad privalo būti tokia ilga,bet pvz kokia Norfa kokiam mikseriui irgi privalo suteikt 2m garantija? nes būna pasakyta kad tik 6mėn. o,ir kai žinot kokiom prekėm privalo būti suteikta?
[/quote]

CK 6.338 str.  5 d. Kai sutartyje nustatytas trumpesnis nei dveji metai daikto kokybės garantijos terminas ir daikto trūkumai nustatyti pasibaigus šiam terminui, tačiau nepraėjus daugiau kaip dvejiems metams nuo daikto perdavimo dienos, pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad trūkumas atsirado iki daikto perdavimo arba dėl iki daikto perdavimo atsiradusių priežasčių, už kurias atsako pardavėjas.
Gaunasi, kad reikia įrodinėti daikto trūkumas atsirado iki daikto perdavimo. Jau kažkokia painiava:) Prieš tai minėtoje LAT nutartyje pasisakoma, kad pardavėjas negali varžyti pirkėjo teisių ir trumpinti įstatymais numatytą garantinį terminą.

Dar svarbūs momentai:
6.363 str. 8. Pirkėjas neturi teisės nutraukti sutarties, jeigu daikto trūkumas yra mažareikšmis. Pirkėjui nutraukus sutartį dėl daikto netinkamos kokybės, pardavėjas privalo grąžinti sumokėtą kainą. Netinkamos kokybės daikto grąžinimo išlaidos tenka pardavėjui. Pardavėjas, grąžindamas pirkėjui sumokėtą kainą, neturi teisės iš jos išskaičiuoti sumą, kuria sumažėjo daikto vertė dėl jo naudojimo ar daikto išvaizdos praradimo arba dėl kitokių aplinkybių.

11. Jeigu neįrodoma kitaip, daikto trūkumai, išaiškėję per 6 mėnesius nuo daikto perdavimo, laikomi buvusiais perdavimo metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su daikto ar jo trūkumo pobūdžiu. DĖMESIO- šiuo atveju pardavėjas privalo įrodinėti, kad pardavė gerą daiktą, o ne pirkėjas, kad nusipirko šlamštą (LAT „daikto kokybės neatitikties šešių mėnesių termino prezumpcija“ )
Kartais šaudau, kartais meistrauju. Audrius (Murka)

Linuks

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 582
  • Karma: +4/-1
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #8 Įrašytas: 2016.03.31-09:55:34 »
Ar gražinimas per 14d. galioja visoms prekėms? Aš buvau supratęs, kad tai tik drabužiams, baldams ir t.t.  arba jeigu prekė pirkta internetu. Buvau nusipirkęs labai nekokybiškas ausines, pasiskaičiau, tada supratau kad gražinti negalėsiu, pardaviau pusvelčiui...
CZ200S + Viper 10x44

berazumijus

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 10271
  • Karma: +22/-4
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #9 Įrašytas: 2016.03.31-12:35:05 »
as labai sekmingai grazinau web kamera uz lietuviska kaina pirkta, panaudojas, kol geresne keliavo uz normalia kaina is anglijos :)
mano nuomone yra asmenine ir ji gali but neteisinga

Audrius

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2801
  • Karma: +64/-3
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #10 Įrašytas: 2016.03.31-13:01:33 »
Ar gražinimas per 14d. galioja visoms prekėms? Aš buvau supratęs, kad tai tik drabužiams, baldams ir t.t.  arba jeigu prekė pirkta internetu. Buvau nusipirkęs labai nekokybiškas ausines, pasiskaičiau, tada supratau kad gražinti negalėsiu, pardaviau pusvelčiui...

Detalizuoja mažmeninės prekybos taisyklės http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=479161
"17. Vartotojo reikalavimas pakeisti nusipirktą tinkamos kokybės prekę analogiškomis prekėmis arba grąžinti sumokėtus pinigus dėl Civilinio kodekso 6.362 straipsnyje nurodytų priežasčių gali būti tenkinamas tik tada, kai pardavėjas sutinka, įsigijus šias prekes:"
O sąraše beveik visos prekės:)  KAI PARDAVĖJAS SUTINKA :) :)   Nors jeigu pažiūrėsime jau minėtą LAT nutartį, ten tokios diskrecijos pardavėjui nesuteikta.
Kartais šaudau, kartais meistrauju. Audrius (Murka)

Audrius

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2801
  • Karma: +64/-3
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #11 Įrašytas: 2016.04.01-10:18:54 »
Be telefono neapsieisiu, tad klausimas.  Kaip ir iš ko pirkti telefoną, kad ateityje neturėti problemų?
Kartais šaudau, kartais meistrauju. Audrius (Murka)

sauram

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 740
  • Karma: +7/-0
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #12 Įrašytas: 2016.04.01-10:29:12 »
Teko is bites pirkta telefona remintuoti. Tiksliau jie nesismulkino paeme perkele duomenis is sugedusio i nauja aparata ir visi reikalai 👍 zinau dar viena airguneri ir tokiu pat budu bite padare
HW97K + MTC MAMBA 4-16X50

liova

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 2047
  • Karma: +39/-2
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #13 Įrašytas: 2016.04.01-12:49:26 »
Reikia pirkti flagmana, kuris be vargo praeina visus testus. Visa kita - taupantiems. Taip pat gana zenkliai situacija pagerina Cyanogen.

arcius78

  • Hero Member
  • *****
  • Įrašai: 1366
  • Karma: +7/-0
  • Me
    • Žiūrėti profilį
Ats: Vartotojų teisių gynimas
« Atsakymas #14 Įrašytas: 2016.04.01-15:06:25 »
Man asmeniskai vartotoju teises nepadejo,pasake gad neturi tokiu ekspertu kurie nustatytu padaryta broka.
Pirkau pakeliamus vartus,firma Oferta kitaip vadinami langu meistras,paskui tik atsipeikejau pasiskaitinejas internete kad jie yra paskutiniai aferistai.
Sumekejau avansa,po menesio atvaziavo sumontavo.Nuvazuoju paziureti o tie vartai neatsidaro ciut dviese atidarem o kai atidarem issirakino visi rolikai, vartai neuzsidarineja,skyliu i paneles prigreziota,tarpai tarp gumu sviecia,makroflekso kur pusta kur nepusta visur kreiva sleiva.
Puse metu vaiksciojau ir maldavau kad sutvarkytu,tada rastiskai juos informavau  10d praejo atsakymo jokio.
Pasamdziau kita firama pakeite kitus vartus.
Praitais metais skambina is ofertos (buvo praeja du metai) ir sako jus nesumokejot uz vartus, pasakiau kad nemokesiu,naglai atreze kad atvaziuos ir issiims vartus,atsakiau jusu vartai siuklyne vazuokit pasiimsit.
Tuo ir baigesi musu pokalbis,nezinau ka jie galvoja?? gal paduos mane i teisma. :-X
Patarimas- prie sutarties turi buti darbu prieimo aktas,jai jusu netenkina atlikti darbai nepasirasykit ir nemokekit pinigu.
« Paskutinį kartą keitė: 2016.04.01-15:12:04 sukūrė arcius78 »
Dzuku tankai nerudzija

 

+-Naujausi įrašai

Lietuvos FT ir HFT šaudymo į lauko taikinius varžybos(treniruočių formatu)bal.28 by Klisas
2024.04.22-10:21:41

Optikos pirkimas iš JAV by Mazylis
2024.04.20-22:29:08

Tolimatis Leica CRF 2400 by xatabyc
2024.04.20-13:37:09

Chronografas by xatabyc
2024.04.20-13:30:26

Europos HFT čempionatas, 6-8 September 2024 / Hungary / Debrecen by Aidas
2024.04.16-22:16:19

Varžybos Lenkijoje by Andzhejka
2024.04.12-23:39:27

Gamo CFX.4,5mm.PARDUOTAS by valakas
2024.04.12-19:56:29

Ieškau laikiklio 35mm diametro by Darenas
2024.04.09-09:25:47

Šaudykla Kaišiadoryse by www.vaidodazasvydis.lt
2024.04.07-19:00:50

Weihrauch 97k su Leapers 8-32 56 optika by liova
2024.04.05-11:51:32

Powered by EzPortal